Fair Oriana

Fair Oriana

21st January 2024
18.00 Uhr Mozart-Saal

Konzerthaus Wien

Venus and Amor's Tellings

Angela Hicks Sopran
Penelope Appleyard Sopran
Jonatan Bougt Theorbe
Harry Buckoke Viola da gamba
David Wright Cembalo
Tim Vaughan Erzähler

Musik von John Eccles, John Blow, Henry Purcell, Georg Friedrich Händel und andere.


‏Fair Oriana הוא צמד לונדוני המתמחה בשירה ברפרטואר היסטורי של המאות ה-16, ה-17 וה-18. שתי זמרות הסופרן, אנג'לה היקס ופנלופה אפלארד ידועות בבהירות המוזיקאלית שלהם בזכות השילוב הבלתי רגיל והצליל ה'כסוף' כשהן שרות יחד. זה אנסמבל מצויין בארוקי באופן חד משמעי ומביא איתו שאיפה לביטוי רענן, חצוף, צעיר, פרובוקטיבי לז'אנר מוזיקת הבארוק, תוך שמירה על אלמנט של אותנטיות וגישה לשחזר ולשמר את כלי התקופה.

Resonanzen
konzerthaus.at/resonanzen

פסטיבל Resonanzes הוא פסטיבל הבארוק המוביל בעולם מוזיקת הבארוק באירופה והוא לצד פסטיבל המוזיקה בבאזל, פרייבורג וברלין מוביל את הקאדר המוביל של מוזיקת הבארוק בעולם.

פסטיבל Resonanzen פועל תוך שיתוף פעולה בין הקונצרטהאוס של וינה והאוניברסיטה הפרטית למוזיקה ואמנות בעיר וינה, UNIkato,‏ מוביל למפגש עם אורטוריה נשכחת מאת ניקולה אנטוניו פורפורה. בסוף השבוע השני, האנסמבל infiammabile‏ לוקח קהל צעיר מגיל תשע ומעלה למשימתו ליקום, בעוד האנסמבל Acanthus‏ ‏Baroque, בראשות הקליטה האוסטרית מגדלנה שפילמן, לוקח חלק בקונצרט סדנת יום ראשון למשפחות. זהו הבראנץ' הבארוק המוביל בו יופיע ואצלב לוקס עם חברי הקולגיום שלו 1704 וכן ההרכב הנפלא של Les‏ ‏Talens Lyriques.‏

הפסטיבל כולל אירועים נלווים כמו תערוכה של כשלושים בוני כלי נגינה אותנטיים, היינו כלים היסטוריים. צ'מבלו, ויולה דה גמבה, צ'לו בארוק, כינור בארוק, עוגב, כלי נשיפה, וכלי הקשה המוצרים היום על פי מודלים של תקופת הבארוק.


‏פסטיבל Resonances הוא יותר מאשר אירוע קונצרטים מתמשך הוא פלטפורמה לאמנים צעירים מצוינים ואזור מפגש תוסס: מתקיימות בו שיחות, מופעים מוזיקליים, סרטים בקולנוע תהודה, קורס ריקודי בארוק וקולוקיום וכן פורמטים של קונצרטים לילדים.
פסטיבל Resonances הוא הבראנץ' של מוזיקת הבארוק. מייטב ההרכבים, כהוכחה חייה שמוזיקת הבארוק על המצמד האותנטי של כלי התקופה חייה ונושמת.
והמשך שיתוף הפעולה בין הקונצרטהאוס של וינה והאוניברסיטה הפרטית למוזיקה ואמנות בעיר, UNIkato,‏ מוביל למפגש עם אורטוריה הבלתי נשכחת מאת ניקולה אנטוניו פורפורה. בסוף השבוע השני, האנסמבל infiammabile‏ לוקח קהל צעיר מגיל תשע ומעלה למשימת חיים לפתוח לילדים הצעירים הללו את הראש עם מוזיקת הבארוק מגניבה לאללה שהזקנים הללו עם הקלסיקה שלהם כלכך אוהבים. האנסמבל Acanthus‏ ‏Baroque, בראשות מגדלנה שפילמן, לוקח חלק בקונצרט סדנת יום ראשון לכל המשפחה.

אז מה היה לנו בקונצרט של מוזיקה אנגלית עם קטעי קישור ושקספיריים. זה היה קונצרט נפלא. שתי זמרות סופרן כנר בארוק ויולה דהגמבה, נגן בארוק, נגן כלי הקשה וגיטרה בארוקית.

את כולם מוביל מנחה של הערב עם דברי קישור נפלאים עם אנגלית בריטית אליזבתנית נפלאה. הוא מספר את סיפור המעשה הפיקטיבי של אגדה בריטית מומצאת, סיפור עם סמלים ותכנים של תקופת הבארוק והראנסאס המחברת מחברים בין היצירות מתקופת הבארוק פרסל הנדל ומלחיני אנגליה של תקופת הברוק יופי של מוזיקה פרסל שלוש האריות הנפלאות מתוך דידו ואינייה, הוציאו אותי מרוגש עם מלוא דמעה בעיניים, כאב ומלנכוליה, כמו שרק מוזיקת הבארוק האליזבטאני של פוסט עידן ג'ון דאולאנד הגדול, בכיר מלחיני הראנסאס האנגלי, יודעת לעשות.

חבל שלא נגעו בדאולנד הוא כלכך גדול, מפואר ושקספירי. כנראה לפסטיבל Resonanzen (פסטיבל רזוננסן) הבא. מחר ממשיכים בעוד קונצרטים.

שאפו.

תגובה אחת על 'Fair Oriana'

  1. Guten Morgen Iftach, heute vor 79 Jahren hat die Rote Armee
    Auschwitz befreit und in einem Radio-Interview sprach eine
    Jüdin über ihre Erinnerungen als junges >Mädchen, wie sie
    mit ihrer Schwester unter dem Bett den Abtransport ihrer
    Eltern und Großeltern überlebt haben — und wie sie am
    7. Oktober den Überfall der Hamas auch überlebt hat und
    plötzlich an ihre Kindheit denken mußte …Sehr berührend !
    Bei aller Kultur, Religion, Sprache und Geist benehmen wir
    Menschen uns wie die Pflanzen und Tiere, die Platz
    beanspruchen und ihn mit Gewalt einnehmen….Wulf

כתיבת תגובה